Citroen ds 4 je predstavnik Citroenove nekoliko bolj prestižne in luksuzne linije avtomobil. Francoski avtomobilski proizvajalec je model ds4 postavil ob bok priljubljenemu in dobro prodajanemu modelu c4. Ds4 se od slednjega sicer razlikuje po prestižu, kljub temu pa so mnogi mnenja, da sta si modela zelo podobna, se pa dosti razlikujeta pri ceni. Zdi se, da Citroenu primerjava ni najbolj po godu, saj skušajo kupcem pokazati, da se ds 4 v marsičem močno razlikuje od c4. Mogoče še najbolj bode v oči drugačnost v obliki prestiža – linija ds je namreč Citroenovo spogledovanje s prestižnim oziroma premijskim razredom avtomobilov. Z ds 4 jim je takšno spogledovanje tudi uspelo, saj se avtomobil ponaša z odličnimi voznimi lastnostmi, zgledno porabo, tehnološko dovršenostjo, veliko prestiža in tudi z izjemno bogato opremo. Ds 4 odlikujejo nekatere lastnosti prestižnih vozil, še vedno pa ostaja z vsemi 4 gumami trdno na tleh.
Ds 4 sodi v kompaktni razred, v višino pa je nekoliko višji in se v tem smislu spogleduje s športnimi, kompaktnimi terenci. Proti zadnjemu delu avtomobila linija strehe pada, tako da iz zadnjega konca ds 4 že močno spominja na kupe. Gre za posebneža, ki v sebi združuje raznolike lastnosti različnih segmentov vozil – kar niti ni slabo. Ds 4 bi tako najlažje opisali kot mešanico kupeja, kombilimuzine in športnega terenca. Se vam zdi to preveč? Morda vas bo model prepričal, ko ga boste videli v njegovem naravnem okolju, torej na cesti. Pri vožnji z njim je namreč mogoče zatrditi vsaj eno – za vami se bodo obračale prav vse glave.
Da ds4 ni običajen avtomobil, nam da vedeti tudi oprema, ki jo ta model premore. Na zunaj prepriča okrasna maska in sprednja LED svetila, k eleganci pa pripomorejo lita platišča velike dimenzije, ki imajo umetelno izrezljane krake. Zaključek zadnjega odbijača je kromiran, avtomobil pa navzven deluje zelo luksuzno. Podobno se boste počutili tudi, ko boste sedli v njegovo notranjost. Nekatere moti spuščanje strehe proti zadnjemu koncu vozila, kar na zadnji klopi pomeni nekoliko nižjo višino. Toda kljub temu vam v tem vozilu ne bo tesno. Še posebej, če dodamo, da tega vozila navadno ne kupuje 5-članska družina, ampak se v njem najpogosteje vozi ena, dve, izjemoma tri osebe. Pri Citroenu so si sicer zadali cilj, da bo ds 4 prestižno vozilo. Kljub temu pa niso žrtvovali uporabnosti. Kljub temu, da je na vsakem koraku mogoče opaziti trud pri najmanjših podrobnostih in estetsko dovršenost tega modela, pa zaradi tega ni trpela funkcionalnost vozila. Ds4 je povsem sprejemljivo uporaben in v svojem razredu nudi povsem dovolj prostora. Dovolj je predalov oziroma površin za odlaganje, najbolj pa preseneti prtljažnik, za katerega mnogi mislijo, da je majhen (ker se streha proti zadku avtomobila spušča). V resnici je prtljažnik povsem zadovoljivo velik, nekateri testi so celo pokazali, da nudi dovolj prostora za vso prtljago tri-članske družine na počitnicah. Ne obetajte pa si od prostornosti preveč. Kakšen večji otroški voziček boste v ds 4 že težko spravili.
Ds 4 bo prepričal predvsem poseben segment kupcev – in sicer tiste, ki si želijo drugačnosti, prestiža in udobja – pri tem pa se zavedajo, da je za vse to treba odšteti več denarja. Gre torej za kupce, ki so pripravljeni za svojega jeklenega konjička odšteti nekoliko več kot povprečen Slovenec. Ds 4 je torej dražja in prestižnejša varianta, za tiste, ki pa želijo na račun prestiža malo nižjo ceno, je na voljo model c4.
Preverite tudi, kako se je na testu odrezal Citroen C5!